Wij staan voor een persoonlijke en unieke aanpak voor onze cliënten en hebben aandacht voor cliënten door ze te motiveren tot zelfredzaamheid. Wij zijn van mening dat elk mens een nieuwe kans en een gelukkig leven verdient aan het einde van hun traject.

Onze missie en visie

Missie

Wij staan voor een persoonlijke en unieke aanpak voor onze cliënten en hebben aandacht voor cliënten door ze te motiveren tot zelfredzaamheid.

Visie

Wij zijn van mening dat elk mens een nieuwe kans en een gelukkig leven verdient aan het einde van hun traject. We werken vanuit de visie 12-stappen Minnesota model waarin abstinentie een vereiste is. Wij bieden mensen een kans op een nieuw, gezond en gelukkig leven dat bijdraagt aan een gezonde en veilige maatschappij.

Kwaliteit is een belangrijk begrip binnen Human Trust Care. Met diverse kwaliteitsprocedures waarborgen wij onze kwaliteitsstandaard binnen onze bedrijfsprocessen en onze zorgverlening. Wij vinden feedback van onze betrokkenen erg belangrijk en verkrijgen dit proactief door elke drie maanden tijdens de evaluaties van het zorgplan met de cliënt ook cliënttevredenheid uit te vragen en vast te leggen. Daarnaast bieden wij naasten de kans om tijdens de naasten gesprekken en eindevaluatie om hun tevredenheid uit te vragen en vast te leggen.

De verzamelde informatie wordt binnen onze vaste overlegmomenten meegenomen en wij zetten zo veel mogelijk om in acties ter verbetering van onze organisatie en werkwijze. Met het oog op kwaliteit staat voor ons: “ de beste zorgverlening voor onze cliënten” altijd centraal.

Daarnaast zijn we in 2024 gestart met interne audits die we elk kwartaal uitvoeren en hierin kritisch kijken naar onze procedures. We nemen elk kwartaal een ander onderdeel onder de loep. We zijn ISO 9001 2025 gecertificeerd voor zowel onze begeleiding als onze dagbesteding.

Dit is voor ons de basis van waaruit wij meten en blijven ontwikkelen om de beste zorg voor onze cliënten te bieden, juist ook omdat het werkveld constant aan veranderingen onderhevig is.

Bevorderen van zelfredzaamheid

Het bevorderen van zelfredzaamheid is een belangrijk aspect van herstel en kan mensen helpen hun eigen kracht en vaardigheden te ontwikkelen. Door cliënten te motiveren om zelfredzaamheid te bereiken, bied je hen de mogelijkheid om controle over hun leven terug te nemen en positieve veranderingen te bewerkstelligen.

12-stappen Minnesota model

Het 12-stappen Minnesota model, dat abstinentie als een vereiste beschouwt, biedt een gestructureerd kader voor herstel en heeft zijn effectiviteit bewezen bij veel mensen met verslavingsproblemen. Door dit model te volgen, bieden wij een bewezen aanpak om cliënten te begeleiden naar een leven vrij van verslaving.

ik heb een klacht, wat nu?

Voor u ligt onze klachtenregeling. De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) voorziet in het waarborgen dat elke klacht aandacht krijgt volgens een duidelijk beschreven procedure. De klachtenregeling garandeert een onafhankelijke en onpartijdige behandeling.

Voor wie?
De klachtenregeling is voor al onze cliënten die een klacht hebben over (een aspect van) de zorg en dienstverlening van onze organisatie, ongeacht de financieringsvorm. Al onze cliënten kunnen gebruikmaken van de erkende geschilleninstantie bij welke wij zijn aangesloten (zie verderop voor meer informatie).

Wat is een klacht?
Een klacht is een meningsverschil tussen u en onze organisatie/medewerkers of ontevredenheid van u over onze organisatie/medewerkers. Dit kan betrekking hebben op:
• De organisatie zelf (bijvoorbeeld slechte bereikbaarheid);
• Medewerker(s) (bijvoorbeeld onjuiste bejegening);
• Financiële zaken (bijvoorbeeld schade) en/of
• Kwaliteitsaspecten (bijvoorbeeld kwaliteit van de geboden zorg).

Recht doen aan uw klacht
Met deze klachtenregeling stellen wij ons ten doel om recht te doen aan uw klacht. Dat kan door het wegnemen van (gevoelens van) onrecht en/of bieden van oplossingen voor de klacht. Daarnaast willen we uw vertrouwen in onze organisatie herstellen.

Ten slotte willen wij leren van klachten en het functioneren van de organisatie verbeteren. Hiermee worden de oorzaken van de klacht weggenomen en voorkomen we dat u andere cliënten in de toekomst dezelfde klachten hebben. Dit laatste doen we door de grondoorzaken van klachten aan te pakken.

Klachtenregeling

Klachtenfunctionaris
Onze organisatie heeft een externe klachtenfunctionaris die onafhankelijk optreedt. Zij heeft de volgende taken:
• U gratis van advies voorzien over de klachtenregeling en hoe u een klacht kunt indienen;
• U bijstaan in het formuleren van uw klacht;
• Onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen;
• U tijdens de klacht informeren over de status van de klacht;
• U verder wegwijs maken als u er niet uit komt met de organisatie.

De erkende geschilleninstantie waar wij bij zijn aangesloten is KlachtportaalZorg. Ze zijn bereikbaar via: https://klachtenportaalzorg.nl/

Een holistische benadering

Het streven naar een nieuw, gezond en gelukkig leven voor onze cliënten is een lovenswaardig doel. Door hen te ondersteunen bij het opbouwen van een leven zonder verslaving, dragen we bij aan hun welzijn en tegelijkertijd aan het creëren van een veilige en gezonde samenleving.

Onze organisatie hanteert een holistische benadering, waarbij zowel de fysieke, mentale als sociale aspecten van herstel worden aangepakt. Dit draagt bij aan het bevorderen van langdurig herstel en het welzijn van de cliënten.